تاریخ انتشار: شنبه, 29 مرداد 1401 ساعت 10:11

کلانتری برکنار شد وگرنه دریاچه ارومیه را احیا می‌کرد!

جاسوس از آب درآمدن معاون سازمان محیط‌زیست (کاوه مدنی) و شناسایی و انهدام چند شبکه جاسوسی مرتبط با این سازمان، از جمله اتفاقات قابل تأمل سازمان محیط زیست، در دولت قبل بوده است.

رسانه‌های زنجیره‌ای به جای مؤاخذه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در دولت روحانی، ‌او را در جایگاه کارشناس منتقد نشانده و درباره سرنوشت دریاچه ارومیه هشدار دادند.

روزنامه سازندگی، بخش‌هایی از اظهارات عیسی کلانتری در گفت‌وگو با سایت انعطاف نیوز را تبدیل به تیتر یک خود کرده و ضمن گزارشی نوشت: سخنان عیسی کلانتری دبیر پیشین ستاد احیای دریاچه ارومیه بازتاب‌های وسیعی داشت و توجهات را به خشک شدن این دریاچه معطوف کرد. عیسی کلانتری می‌گوید: «اگر دریاچه ارومیه احیا نشود، پیامد امنیتی خواهد داشت. دریاچه ارومیه احیا نشود، هیچ حکومتی نمی‌تواند در کشور دوام بیاورد. شما نمی‌توانید برابر سیل مهاجرت میلیون‌ها نفر مقاومت کنید. ولی دریاچه ارومیه باید با آب حوزه خودش احیا شود.» کلانتری کمتر از یک ماه پیش از عضویت در ستاد دریاچه ارومیه برکنار شد.

کلانتری در روزهایی این هشدارها را داده است که به گفته مسئولان، بزرگ‌ترین دریاچه داخلی آب شور کشور نفس‌هایش به شماره افتاده است.

در حالی که مسئولان مشغول هشدار دادن هستند، دریاچه ارومیه در حال جان کندن است و آنچه از تصاویر ماهواره‌ای برمی‌آید، سطح عرصه آبی دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته 31 درصد کاهش یافته و به نظر می‌رسد که این عدد نشانگر این است که سطح آب دریاچه ارومیه نسبت به پارسال، به یک سوم خود کاهش یافته است.

در این میان ستادی که با عنوان ستاد احیای دریاچه ارومیه سال 1394 و در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی به راه افتاد و توانست موفقیت‌هایی هم در این زمینه به دست آورد، حالا با تغییر دولت و احتمالاً رویکردها نسبت به حفاظت از محیط زیست دیگر نمی‌تواند رسالت خود را در راستای حفظ این دریاچه ارزشمند به نتیجه برساند.»

این گزارش تبلیغاتی روزنامه سازندگی برای عیسی کلانتری در حالی است که او پس از 7 سال ریاست در ستاد احیای دریاچه ارومیه و بودجه‌ای بالغ بر 15 هزار میلیارد تومان، باید پاسخگو باشد، نه اینکه ادعا شود در دوره او موفقیت معمایی هم به دست آمد و حالا با تغییر دولت، این ستاد احتمالاً دیگر نمی‌تواند رسالت خود را به نتیجه برساند.

یادآور می‌شود کلانتری تا 29 تیر ماه امسال (یک ماه قبل) در ریاست ستاد یاد شده حضور داشت. او همچنین به مدت چهار سال، در دولت دوم روحانی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌سازمان محیط‌ زیست بود. مشاور معاون اول رئیس‌جمهور در امور آب، کشاورزی و محیط‌زیست، از دیگر عناوین شغلی کلانتری در دولت یازدهم و دوازدهم بوده است.

جاسوس از آب درآمدن معاون سازمان محیط‌زیست (کاوه مدنی) و شناسایی و انهدام چند شبکه جاسوسی مرتبط با این سازمان، از جمله اتفاقات قابل تأمل سازمان محیط زیست، در دولت قبل بوده است.

منبع: کیهان

449 نمایش

نظر دادن