تاریخ انتشار: دوشنبه, 24 مرداد 1401 ساعت 09:26

کاخ سفید: در بازرسی‌های خانه ترامپ دخالت نمی‌کنیم

کارین ژان پی یر گفت: ما در این بازرسی‌ها دخالت نمی‌کنیم. به ما در مورد این بازرسی‌ها توضیح و اطلاع داده نمی‌شود و نقشی در آن‌ها نداریم.

ایرنا به نقل از اسپوتنیک نوشت: سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه روز یکشنبه (به وقت آمریکا) با شبکه «ای بی‌سی» گفت که کاخ سفید در بازرسی از اقامتگاه مارئه لاگو دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در فلوریدا و ضبط اسناد طبقه‌بندی شده در آن دخالت نمی‌کند.

کارین ژان پی یر گفت: ما در این بازرسی‌ها دخالت نمی‌کنیم. به ما در مورد این بازرسی‌ها توضیح و اطلاع داده نمی‌شود و نقشی در آن‌ها نداریم.

وی ادامه داد که اظهارنظر در این مورد از سوی هر مقام کاخ سفید، امری مناسب نخواهد بود.

سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت: این یک مساله قضایی است و وزارت دادگستری آمریکا براساس ملاحضات خود پیش خواهد رفت.

به گزارش روز جمعه به وقت محلی روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، اف‌بی‌آی در حمله روز دوشنبه خود به اقامتگاه مارئه لاگو دونالد ترامپ در فلوریدا حدود ۲۰ جعبه اسناد از جمله ۱۱ مجموعه اسناد سری را کشف و ضبط کرده است.

بر اساس گزارش این رسانه آمریکایی، پلیس فدرال آمریکا (اف بی‌آی) تقریباً ۲۰ جعبه اسناد از جمله مجموعه‌ای از تصاویر، یادداشت دست‌نویس که موضوع آن مشخص نیست، دستور اجرایی ترامپ برای بخشش راجر استون و اطلاعاتی درباره امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه را کشف و ضبط کرده است.

بر اساس این گزارش، اف بی‌آی همچنین سه مجموعه اسناد محرمانه، سه مجموعه از اسناد سری و چهار مجموعه از اسناد فوق سری کشف و ضبط کرده است.

پایگاه خبری پولیتیکو نیز اعلام کرد: اف بی‌آی در حال تحقیق علیه ترامپ به خاطر حذف و نابودی اسناد، ایجاد ممانعت در مقابل تحقیقات و نقض قانون جاسوسی است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا روز جمعه به وقت محلی در واکنش به گزارش واشنگتن پست که اعلام کرده بود ماموران اف بی‌آی در بازرسی اقامتگاه او در فلوریدا به دنبال اسناد هسته‌ای بودند، گفت که وجود اسناد هسته‌ای فریب و دروغ است.

وزارت دادگستری ایالات متحده در حال تحقیق در مورد جعبه‌های حاوی اسناد محرمانه است که گفته می‌شود ترامپ پس از پایان دوره ریاست جمهوری خود به فلوریدا برده است.

این اسناد اگرچه در ماه ژانویه سالجاری توسط دفتر ملی بایگانی و مدارک آمریکا (NARA) بازیابی شدند، اما پس از این امر از وزارت دادگستری درخواست شد که بررسی کند آیا عملکرد دولت ترامپ در زمان حضور در کاخ سفید ناقض قوانین فدرال بوده است یا خیر.

250 نمایش

نظر دادن