تاریخ انتشار: سه شنبه, 11 مرداد 1401 ساعت 11:00

علائم کرونا جدید شامل چه مواردی می‌شود؟

علائم کرونای جدید چیست؟ چگونه کرونا جدید را تشخیص دهیم؟ علائم کرونا ba5

علائم کرونا جدید شامل چه مواردی می‌شود؟

http://www.akharinnews.com/images/1401/05/01/VWKRJME2W5L6ZJJWCZJWGMYHLI.jpg

اگرچه در ماه‌های گذشته میزان ابتلا و مرگ‌ومیر کرونا نسبت به زمان اوج بسیار کاهش یافته است، اما با ظهور سویه جدید کرونا نگرانی‌ها درباره ظهور پیک جدید آن افزایش یافته است. این سویه سریع‌تر متقل می‌شود. روش‌هایی وجود دارد که بسیار سریع و مطمئن می‌توانید از ابتلا به این سویه آگاه شوید. در این مقاله قصد داریم اطلاعات مفصلی درباره علائم جدید کرونا و تست کرونا در منزل به شما ارائه کنیم.

علائم اصلی کرونا جدید چیست؟

 نوع امیکرون کرونا در ماه اخیر به چندین شکل قابل انتقال‌تر تبدیل شده است که با نام سویه‌های BA.4 و BA.5 شناخته می‌شوند. اشکال جدید کرونا همچنین ميتوانند راحت‌تر ریه‌ها را آلوده کنند و به همین علت می‌تواند خطرناک‌تر سویه‌های قبلی خصوصا برای گروه‌های حساس باشد.

خوشبختانه به علت واکسیناسیون گسترده در کشور احتمالا با شیوع عفونت گسترده‌تری نسبت به قبل مواجه نباشیم و اغلب افراد به ایمنی نسبتا خوبی در برابر ویروس رسیده باشند، اما این بدین معنی نیست که گروه‌های حساس نمی‌توانند در برابر این سویه جدید آسیب‌پذیر باشند. پیش‌بینی‌های سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد امکان دارد این نوع جدید کرونا به شیوع جهانی برسد و برای بسیاری از افراد خطر آفرین باشد. بنابراین لازم است که علائم امیکرون جدید این سویه را بشناسید و در صورت بروز آن‌ها نسبت به آزمایش کرونا اقدام کنید.

شایع‌ترین علائم کرونا جدید، تب شدید و سرفه خشک است. سایر علائم کرونا جدید شامل موارد زیر است:

  • از دست دادن حس چشایی و بویایی
  • گرفتگی بینی
  • قرمزی چشم
  • احساس درد در گلو
  • سردرد
  • درد در مفاصل
  • عوارض پوستی
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • اسهال
  • از دست دادن اشتها
  • درد یا فشار مداوم در قفسه سینه

http://www.akharinnews.com/images/1401/05/01/images_1659420423.jpg

چه زمانی باید تست کرونا انجام شود؟

در مرحله اول، همه کسانی که یک یا چند مورد از نشانه‌های کرونا جدید را دارند، باید آزمایش کرونا را انجام دهند. همچنین افرادی که در چند روز گذشته در تماس نزدیک با یک فرد آلوده بوده‌اند بهتر است که تست کرونا را انجام دهند و حتی در صورت منفی بودن نتیجه، سه روز فاصله اجتماعی خود را با دیگران حفظ کند. رعایت این موارد در مورد افرادی که سن بالاتری دارند و همچنین افرادی که مشکلات ریوی یا بیماری‌های زمینه‌ای مثل سابقه سکته قلبی، فشار خون یا دیابت دارند و زنان باردار اهمیت بیشتری دارد.

بهترین راه برای انجام تست کرونا چیست؟

تست‌های کرونا می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد که بسته به نحوه سنجش و سرعت و دقت تشخیص دسته‌بندی می‌شوند. بعضی از این آزمایش‌ها به عنوان تشخیص اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرند و در صورت منفی شدن با وجود علائم بالینی، آزمایش‌هایی با دقت بیشتر تجویز می‌شود. رایج‌ترین آزمایش‌هایی که برای تشخیص کرونا جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل موارد زیر است:

·         تست آنتی‌ژن کرونا

این تست معمولا اولین آزمایشی است که در مراکز درمانی برای تشخیص کووید مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تست سریع‌ترین روشی است که برای تشخیص کرونا به کار می‌رود. در این روش معمولا کمتر از نیم ساعت می‌توانید به نتایج آزمایش خود دسترسی پیدا کنید. این روش به بررسی وجود آنتی‌ژن‌های ویروس کرونا در بدن شما می‌گردد. برای انجام این روش یک سواب (جسمی شبیه گوش پاک‌کن) وارد بینی یا گلوی شما می‌شود و مقداری از مخاط شما را جمع‌آوری می‌کند. نتایج مثبت این آزمایش قابل اطمینان است اما نتایج منفی می‌تواند با خطا همراه باشد.

·         تست PCR کرونا

در صورتی که تست بالا نتواند ابتلای شما را تشخیص دهد ولی همچنان با علائم کرونا جدید مواجه باشید، این آزمایش تجویز می‌شود. در این آزمایش هم با یک سواب مقداری مخاط از بینی یا حلق شما برداشت می‌شود. این آزمایش وجود ژنوم ویروس را جستجو می‌کند و بسیار دقیق است. معمولا اعلام نتایج این تست چند روز طول می‌کشد.

·         تست آنتی‌بادی کرونا

این آزمایش فعال بودن سیستم ایمنی شما در برابر ویروس کرونا را بررسی می‌کند. در صورتی که تا به حال به کرونا مبتلا شده باشید، این آزمایش مثبت می‌شود؛ اما نمی‌تواند ابتلای کنونی را تشخیص دهد. مثبت شدن این آزمایش می‌تواند در اثر تزریق واکسن نیز باشد. از این آزمایش می‌توان برای سنجش تاثیرگذاری واکسن نیز استفاده کرد.

http://www.akharinnews.com/images/1401/05/01/images_1659420465.jpg

نکاتی که باید پیش از تست کرونا آنلاین رعایت کنید!

به طور کلی آمادگی خاصی نظیر ناشتایی برای این تست نیاز نیست. در صورت بروز علائم کرونا جدید لازم است که سه روز صبر کنید تا به میزان کافی آنتی‌ژن در بدن شما تولید شود و نتایج آزمایش با خطا مواجه نشود. در این مدت خود را قرنطینه کنید و بعد از تست در صورت مثبت شدن به مدت ۱۴ روز و در صورت منفی شدن ۵ روز فاصله خود را با دیگران حفظ کنید.

هزینه تست کرونا در منزل چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه انجام این آزمایش بستگی به این دارد که قصد داشته باشید از چه روشی برای تشخیص این بیماری استفاده کنید. برای اطلاع دقیق از قیمت تست کرونا در منزل می‌تواند به بخش خدمات آزمایش در منزل هومکا مراجعه کنید.

انجام تست کرونا در منزل را به هومکا بسپارید!

در صورتی که علائم کرونا جدید را در خود مشاهده کردید، می‌تواند برای انجام تست کرونا در منزل از خدمات هومکا استفاده کنید. هومکا با تیمی تخصصی آماده انجام هر نوع آزمایش پزشکی در منزل است. همچنین تفسیر آزمایش به صورت آنلاین در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برای تماس با هومکا با شماره ۰۲۱۶۷۳۷۱ تماس بگیرید و یا به نشانیwww.homeca.ir  مراجعه کنید. این خدمات در حال حاضر در استان تهران و شهرستان‌های کرج، مشهد، شیراز، قزوین، اهواز، اصفهان، تبریز و رشت در دسترس است و شما می‌توانید تست کرونا را با استفاده از بیمه پایه و تکمیلی و در خانه انجام دهید.

624 نمایش

نظر دادن