تاریخ انتشار: شنبه, 08 مرداد 1401 ساعت 09:29

رایزنی مقامات ارشد آمریکا و ژاپن برای مقابله با چین و روسیه

مقامات آمریکا و ژاپن به منظور گسترش همکاری‌های اقتصادی و مقابله با نفوذ چین و روسیه در منطقه با یکدیگر گفتگو کردند.

باشگاه خبرنگاران نوشت: مقامات ارشد آمریکا و ژاپن درباره همکاری های اقتصادی و چگونگی مقابله با نفوذ چین رایزنی کردند.

کویچی هاگیودا، وزیر بازرگانی ژاپن در مورد دیدار با مقامات آمریکا و پیشبرد اهداف اقتصادی و مقابله با چین گفت: دو متحد دیرینه در جریان نشست وزیران اقتصادی دو به علاوه دو در واشنگتن بر ایجاد یک مرکز تحقیقاتی مشترک جدید برای تولید نیمه هادی‌های نسل جدید با یکدیگر به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا، یوشیماسا هایاشی، وزیر خارجه ژاپن و هاگیودا، وزیر بازرگانی این کشور در این نشست حضور داشتند.

مقامات دو کشور آمریکا و ژاپن همچنین در مورد موضوعاتی، چون امنیت غذایی و انرژی نیز با یکدیگر تبادل نظر کردند.

آنتونی بلینکن در ابتدای این جلسه گفت: به عنوان بزرگترین اقتصاد‌های جهانی بسیار مهم است که ما با یکدیگر همکاری‌های دو جانبه داشته باشیم. همکاری‌هایی که در آن تمامی کشور‌های جهان بتوانند حضور داشته باشند و با یکدیگر به رقابت بپردازند.

وی در ادامه افزود: تحولات اخیر جهانی از جمله همه گیری کرونا و جنگ اوکراین آسیب‌های زیادی را به زنجیره‌های حیاتی جهان وارد کرده است. این در حالیست که بسیاری از کشور‌های جهان به دلیل شیوه‌های ناپایدار اقتصادی با بدهی‌های سنگینی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد: روش‌های اقتصادی نادرست و تلافی جویانه جمهوری خلق چین کشور‌ها را مجبور به انتخاب‌هایی می‌کند که امنیت، مالکیت معنوی و استقلال اقتصادی آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

در روز‌های اخیر مقامات قانونگذار در آمریکا لایحه‌ای را به تصویب رساندند که به موجب آن دولت فدرال آمریکا می‌بایست بودجه جداگانه‌ای را به منظور تقویت صنایع نیمه هادی در اختیار آن‌ها قرار دهد.

این اقدام به منظور مقابله با چین و جلوگیری از نفوذ این کشور در آمریکا صورت گرفته است چرا که آمریکا یکی از بزرگترین واردکنندگان تراشه‌های نیمه هادی جهان از چین است و تحریم‌های واشنگتن علیه پکن در سال‌های اخیر صنایع را در داخل آمریکا با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.

464 نمایش

نظر دادن