تاریخ انتشار: سه شنبه, 07 تیر 1401 ساعت 11:58

اینترنت کودکان در راه است

وزیر ارتباطات گفت: در اینترنت کودکان والدین می‌توانند با یک کد دستوری، اینترنت سیم‌کارت خود را وارد محیط امن کنند.

فارس نوشت: عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در برنامه جهان آرا در شبکه افق درباره راه اندازی اینترنت کودک و نوجوان، گفت: هیچ جای دنیا مثل ایران کودک در فضای مجازی رها نیست. پدر و مادرها نگران بچه ها هستند همچنان که خودم پدر پنج فرزند هستم و نگرانی دارم. البته این نگرانی جهانی است و برای مثال اخیراً اینستاگرام مکانیزمی را برای راستی آزمایی سن کاربران راه اندازی کرده است که فعالیت کاربران زیر ۱۳ سال را شناسایی و ممنوع می کند و فعالیت نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ سال با نظارت والدین خواهد بود.

وی گفت: مصوبه ای در شورای عالی فضای مجازی وجود دارد که می گوید دستگاه ها باید در ارائه یک محیط ایمن برای حضور بچه ها در فضای مجازی همکاری کنند طی برنامه ای که مدنظر است سیم کارت ها با وارد کردن کدی در حالت کودک قرار می گیرند که در این حالت یک وایت لیست یا لیست سفید وجود دارد و کودک فقط به سایت های خاصی دسترسی دارد. دوباره با وارد کردن کد سیم کارت به حالت عادی باز می گردد. اپراتور کودک، اپراتوری مجازی است و با کد دستوری یکسان در همه اپراتورها فعال خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین سیم کارت ویژه کودک هم از قبل وجود داشته است و تاکنون یک میلیون سیم کارت هم عرضه شده و مورد استقبال قرار گرفته است. این مدل از سیم کارت دارای محدودیت دائمی و لیست های سفید دائمی است.

به گفته وی، علاوه بر این ابزارها ابزارهای دیگری هم طراحی شده است که در اختیار والدین قرار می گیرد؛ اما در کنار همه اینها باید برای فضای مجازی امن کودک و نوجوان در فضای مجازی فرهنگ سازی شود.

 

رسانه

405 نمایش

نظر دادن