AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 آبان 1400 ساعت 10:47

مقررات جدید ترکیه برای سفر ایرانی‌ها به این کشور

کشور ترکیه، طی نامه‌ای به دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی، شرایط جدیدی برای مسافرینی که قصد سفر به این را کشور دارند اعلام کرد.  

کشور ترکیه، طی نامه‌ای به دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی، شرایط جدیدی برای مسافرینی که قصد سفر به این کشور را دارند اعلام کرد.

بر این اساس، مسافرین با ملیت ایرانی به مقاصد کشور ترکیه از مبدأ ایران از تاریخ 15 نوامبر 2021 (24 آبان ماه) در صورت واکسینه شدن و گذشت 14 روز از تزریق دوز دوم واکسن‌های مورد قبول سازمان بهداشت جهانی اعم از فایزر، مدرنا، آسترازنکا، اسپاتنیک، سینوفارم، سینوواک (و یا گذشته 14 روز از تک دوز واکسن جانسن)، بدون نیاز به انجام تست PCR اجازه ورود خواهند داشت.

همراه داشتن کارت واکسن انگلیسی دیجیتال یا فیزیکی به همراه QR الزامی است.

مسافرینی که واکسینه نشده‌اند و یا کارت واکسن معتبر همراه نداشته باشند، کمافی‌السابق نیازمند انجام تست PCR در بازه زمانی 72 ساعت قبل از پرواز می‌باشند کلیه اطلاعات مندرج روی تست باید به زبان انگلیسی بوده و نمونه‌گیری تست توسط آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت برای پروازهای بین‌المللی باشد.

پر کردن فرم آنلاین ورود به کشور ترکیه، در وب‌سایت وزارت بهداشت کشور ترکیه به آدرس https://register.health.gov.tr و به همراه داشتن کپی و یا عکس فرم پر شده بر روی گوشی موبایل مسافر، الزامی می‌باشد.

این مقررات درحال از سوی ترکیه اعلام شده است که برای مسافرین در مسیرهای ورودی به ایران، ارائه گواهی‌عدم ابتلا به کووید-19 (PCR) (انجام تست حداکثر 96 ساعت قبل پرواز) به زبان انگلیسی برای سنین 12 سال به بالا الزامی است.

منبع: تسنیم

721 نمایش