تاریخ انتشار: دوشنبه, 15 مهر 1398 ساعت 11:50

درمان شکستگی پا با طب سنتی

یک محقق و پژوهشگر گفت: شکستگی استخوان در بیشتر مواقع یک فوریت پزشکی محسوب می‌شود که با کمک متخصص می‌توان استخوان‌ها را کنار هم قرار داد و با رادیولوژی کنترل کرد.

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره درمان شکستگی پا با طب سنتی اظهار کرد: شکستگی استخوان در افراد ممکن است در اثر ضربه یا تصادف، برخورد با اجسام سخت، حتی پوکی استخوان اتفاق بیفتد و انواع شکستگی باز و بسته وجود دارد. معمولاً شکستگی باز موجب بریدگی و پاره شدن پوست خواهد شد. قسمت شکسته شده استخوان در اثر شکستگی بسته هیچ پارگی و زخمی در آن ناحیه ایجاد نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: شکستگی استخوان در بیشتر مواقع یک فوریت پزشکی محسوب می شود که با کمک متخصص می‌توان استخوان‌ها را کنار هم قرار داد و با رادیولوژی کنترل کرد. اگر شکستگی شدید نباشد می‌توان آن ناحیه را با آتل بست تا بهبود کامل پیدا کند و به طور کلی از عفونت جلوگیری شود. اگر شکستگی شدید فوری درمان نشود می‌تواند موجب مرگ فرد هم شود.

عظمایی درباره علائم آن بیان کرد: این نوع عارضه علائمی از خودش نشان می‌دهد که همراه با تغییر استخوان و بدشکل شدن آن همراه است. دومین تغییر شکل استخوان و درد هنگام لمس کردن آن قسمت توسط یک فرد غیرمتخصص اتفاق می‌افتد. در بعضی از موارد عضو آسیب دیده و حساس دچار ساییده شدن یا فاصله می‌شود. گاهی تغییر رنگ در آن ناحیه به صورت قرمزی یا کبودی ظاهر می‌شود.

وی درباره درمان این نوع عارضه بیان کرد: معمولاً درمان آن با استفاده از مصرف ویتامین‌ها صورت می‌گیرد که بهتر است افرادی که مشکلات پوکی استخوان و تجربه شکستی دارند، همچنین کودکان در حال رشد ویتامین دی ۳ استفاده کنند. برای این افراد همچنین پودر سنجد هم می‌تواند مفید باشد. افراد می‌توانند به صورت شربت درست کنند و بنوشند.

ساعت 15/درمان شکستگی پا با طب سنتی
عظمایی در ادامه گفت: خوردن کله جوش پیشنهاد می‌شود، در حالی که مصرف سویق گندم و جو با شیر همراه شیره انگور، خرما مفید خواهد بود. مالیدن زردچوبه با تخم‌مرغ هم می‌تواند موثر باشد و خوردن پاچه گوسفند، حلیم، شیربرنج بسیار مفید است. شیربرنج با انگور و روغن‌های حیوانی می‌توانند به راحتی موجب تقویت مفصل‌ها شوند.

2979 نمایش

نظر دادن