تاریخ انتشار: شنبه, 22 اسفند 1394 ساعت 01:28

دایی در خانه به پرسپولیس باخت

دیدار تیم‌های صبای قم و پرسپولیس با برتری سرخ‌پوشان به پایان رسید.
خبرگزاری فارس: در ادامه هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت 16 امروز تیم‌های صبای قم و پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام شهر قم و در حضور حدود 15 هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود سرخ پوشان به پایان رسید.

در دقیقه 42 فرشاد احمدزاده برای پرسپولیس گلزنی کرد.

دو تیم از همان دقایق نخست بازی را تهاجمی آغاز کرده و در همین دقایق چند فرصت نصفه و نیمه و نه چندان خطرناک را روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند که این موقعیت‌ها راه به جایی نبرد. هر چند که در دقیقه 3 محسن مسلمان از روی ضربه کاشته توپی را ارسال کرد که علیپور با ضربه سر این توپ را روانه دروازه صبا کرد که در نهایت با هوشیاری لک این فرصت برای پرسپولیسی‌ها از دست رفت.

در این دقایق البته دو تیم بیشتر یک بازی فیزیکی را در دستور کار قرار داد و به دفعات بازیکنان پرسپولیس و صبا در میانه‌های میدان یکدیگر را متوقف می‌کردند.

در دقیقه 15 علیپور یک بار دیگر روی دروازه صبا خطرساز شد که شوت مهاجم جوان پرسپولیس با فاصله کمی از روی دروازه به اوت رفت.

صبا که در زمین خود بازی می‌کرد در ادامه رو به بازی تهاجمی آورده و چند بار دیگر روی دروازه حریف نامدار خود موقعیت ایجاد کرد. در خطرناک‌ترین این فرصت‌ها در دقیقه 22 این تیم از روی نقطه کرنر روی دروازه سوشا مکانی، خطرساز شد که این بار با هوشیاری مدافعان پرسپولیس این فرصت هم برای صبا از دست رفت. صبا 3 دقیقه بعد یک بار دیگر از روی ضربه کرنر روی دروازه پرسپولیس خطرساز شد.

یک دقیقه پس از این حمله، پرسپولیسی‌ها روی همکاری علیپور و احمدزاده می‌توانستند گل اول را برای سرخ‌پوشان به ارمغان بیاوردند که شوت آخر را احمدزاده با بی‌دقتی راهی اوت کرد.

در دقیقه 31 روی چند رفت و برگشت صبا یک بار دیگر صاحب ضربه کرنر شد که در این صحنه نیز طی چی رفت و برگشت دیگر، قاضی در موقعیتی خطرناک با ضربه‌ای آکروباتیک دروازه حریف را تهدید کرد که این توپ در دستان مکانی آرام گرفت.

در ادامه بازی بیشتر در میانه میدان دنبال شد و فرصت کمتری را روی دروازه‌های دو تیم شاهد بودیم.

در دقیقه 42 و روی یک ضربه کرنر و البته روی اشتباه کشنده حامد لک که توپ را به شکل عجیبی دفع کرده بود، پرسپولیس توسط فرشاد احمدزاده روی ضربه سر به گل رسید تا نیمه اول با یک گل به سود پرسپولیس به پایان برسد.

با آغاز نیمه دوم این پرسپولیسی‌ها بودند که کار را هجومی‌تر آغاز کرده و حتی این تیم می‌توانست در دقیقه 52 روی ضربه کاشته و با ضربه سر عالیشاه به گل برسد که این ضربه از روی دروازه به اوت رفت. 3 دقیقه بعد نیز روی ضربه کاشته پرسپولیس باز هم خطرساز ظاهر شد که این توپ را هم لک مهار کرد.

با نزدیک شدن به دقایق میانی این نیمه پرسپولیس میل هجومی‌اش را بیشتر کرده و چند بار دیگر روی ضربات کاشته و کرنرها از دو سمت برای حریف قمی خط و نشان کشید که این موقعیت‌ها نیز از دست رفت.

از سوی دیگر صبا که با وجود میزبانی به هر 3 امتیاز این دیدار چشم دوخته بود با اضافه کردن 2 مهره هجومی عزم خود را جزم کرد تا در این دیدار به گل برسد که در همین راستا از جناحین چند فرصت نه چندان خطرناک نیز ایجاد کرد که این توپ‌ها نیز راه به جایی نبرد.

در دقیقه 77 ابوالفضل ابراهیمی یکی از دو نیروی تازه وارد صبا با شوتی نه چندان قدرتمند دروازه مکانی را تهدید کرد که این فرصت هم برای صبا از دست رفت.

در این دقایق صبا به فشار حملاتش افزود هرچند که این حملات نیز با دفاع فشرده پرسپولیس مواجه شده و از این فرصت‌ها هم چیزی عاید صبا نشد. در یکی از همین حملات و در دقیقه 81 کریم اسلامی توپ را با شوتی آرام به دستان مکانی زد.

در دقایق پایانی صبا چند ضربه پیاپی کرنر را به دست آورد که ضربه نهایی را اسلامی از دست داد.

در نهایت این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید. این تیم با این پیروزی با 39 امتیاز به رده سوم رسید و صبای قم نیز با 31 امتیاز از رده نهم تمان نخورد.

اشکان خورشیدی قضاوت این دیدار را برعهده داشت. وی به امیرحسین صادقی، فرید کریمی‌بهزادی، کریم اسلامی و فرشید باقری از صبا و علی علیپور و فرشاد احمدزاده از پرسپولیس کارت زرد نشان داد.

ترکیب صبای قم:

حامد لک، فیلیپه ماچادو، امیرحسین صادقی، داوود بهادری، محمدامین آرام‌طبع، فرشید باقری، اکبر صادقی، فرید بهزادی‌کریمی (67- محمد اوسانی)، پیام صادقیان (67- ابوالفضل ابراهیمی)، کریم اسلامی  و محمد قاضی
سرمربی: علی دایی

ترکیب پرسپولیس:

سوشا مکانی، مایکل اومانیا، لوکا ماریچ، محمد انصاری، بابک حاتمی، احمد نوراللهی (92- امیرعباس آیینه‌چی)، محسن مسلمان (75- مهدی طارمی)، فرشاد احمدزاده، مهرداد کفشگری، علی علیپور و امید عالیشاه (88- وحید حیدریه)

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ
 
410 نمایش

نظر دادن