تاریخ انتشار: چهارشنبه, 19 اسفند 1394 ساعت 11:13

شلیک موشکهای بالستیک در رزمایش اقتدار ولایت سپاه + واکنش کاخ سفید

  در جریان آخرین روز رزمایش موشکی اقتدار ولایت ۱، موشک های بالستیک قدر H و قدرF به سمت اهداف از پیش تعیین شده در فاصله یک هزار و چهارصد کیلومتری شلیک شدند.

موشک‌های بالستیک نسل شهاب و دوربرد نقطه زن قدر در ادامه مرحله نهایی رزمایش اقتدار ولایت، شلیک شدند و اهداف از پیش تعیین شده را منهدم کردند.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از سایت سپاه نیوز؛ مرحله نهایی رزمایش موشکی اقتدار ولایت که از دقایق اولیه بامداد امروز (سه شنبه 18 اسفند)با شعار "نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه‌ی وحدت، همگرایی، همدلی و همزبانی" و با هدف نشان دادن "قدرت بازدارندگی" و "آمادگی همه‌جانبه ایران اسلامی برای مقابله با هرگونه تهدید علیه انقلاب، نظام و تمامیت ارضی کشور"، در چند مرحله در نقاط مختلف جغرافیای ایران اسلامی آغاز شده بود در طول روز جاری ادامه یافت.

بنا بر این گزارش در ادامه مرحله نهایی این رزمایش موشکهای بالستیک نسل شهاب و موشکهای دوربرد نقطه زن قدر از منطقه عمومی کویر قم شلیک شدند.

موشکهای شهاب 1 و 2 و موشکهای قدر H و F از جمله موشکهای شلیک شده در این مرحله از رزمایش بودند که با موفقیت به اهداف از پیش تعیین شده اصابت و آنها را منهدم کردند.

واکنش کاخ سفید به آزمایش موشکی ایران

سخنگوی کاخ سفید گفت: اگر گزارش ها درباره آزمایش های موشکی جدید ایران تائید شود، آمریکا این موضوع را به شورای امنیت سازمان ملل خواهد کشید.

به گزارش آخرین نیوز، جاش ارنست افزود: آزمایش موشکی نقض توافق هسته ای نیست اما در حال بررسی این اقدام هستیم تا ارزیابی کنیم که آیا لازم است این مسئله در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح شود یا خیر.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم گفت اگر گزارش ها درباره آزمایش های موشکی جدید ایران تائید شود، آمریکا این موضوع را به شورای امنیت سازمان ملل خواهد کشید و برای «‌ واکنش متناسب » به  این سازمان  فشار خواهد آورد.

جان کربی تصریح کرد: چنین آزمایش هایی نقض موافقتنامه هسته ای ایران نیست.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز پس از آزمایش موشکی جدید ایران گفت: قانونگذاران امریکا به تلاش برای اعمال تحریم های جدید ضد ایران  ادامه خواهند داد.

پل رایان آزمایش موشکی  ایران را آنچه که رفتار تحریک آمیز و تند تهران ضد  آمریکا و متحدانش خواند، دانست.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد: اقدام تهران به آزمایش جدید موشکی  نقض حقوق بین المللی است.

مرحله نهایی رزمایش اقتدار ولایت  با شلیک موشک‌های بالستیک از سیلوهای موشکی در سراسر کشور  با هدف نشان دادن قدرت بازدارندگی و آمادگی همه‌جانبه ایران اسلامی برای مقابله با هرگونه تهدید  روز سه شنبه آغاز شد.

این رزمایش امروز نیز در مناطق مختلف کشورمان ادامه می یابد.

1536 نمایش

نظر دادن