تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 اسفند 1394 ساعت 09:48

واکنش بشار اسد به تصمیم ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین ضمن اعلام تصمیم مسکو برای خروج نیروهای نظامی روسیه از سوریه گفت: به نظر می رسد اهداف مورد نظر روسیه در مبارزه با تروریست ها در سوریه به دست آمده باشد.

به گزارش راشا تودی، ولادیمیر پوتین دستور آغاز خروج نیروهای نظامی روسیه از خاک سوریه را صادر کرد. پوتین با امضای حکمی خطاب به «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اعلام کرد زمان خروج نیروهای این کشور از خاک سوریه فرا رسیده است.

به گزارش مهر و بر اساس این گزارش بخشی از نیروهای روسی در بندر طرطوس باقی می مانند تا از تکمیل فرآیند صلح در سوریه اطمینان حاصل شود.

ولادیمیر پوتین در نشستی مشترک با سرگئی لاوروف وزیر خارجه و سرگئی شویگو وزیر دفاع گفت: به نظر می رسد اهداف مورد نظر روسیه در مبارزه با تروریست ها در سوریه به دست آمده باشد و دیگر نیازی به حضور گسترده نظامیان روسیه در این کشور وجود ندارد.

ولادیمیر پوتین همچنین در گفتگوی تلفنی با بشار اسد درباره این تصمیم بحث و گفتگو کرد. بشار اسد در گفتگو با پوتین از تصمیم مسکو برای خروج نیروهای نظامی از سوریه استقبال کرد.

بشار اسد در این گفتگوی تلفنی از حضور حرفه ای و شجاعانه نیروهای روسیه علیه تروریست های سوریه تشکر کرد. رئیس جمهور سوریه همچنین آمادگی کشورش برای گفتگو با احزاب مخالف را اعلام کرد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز در بیانیه ای اعلام کرد تصمیم پوتین برای خروج نیروهای روسیه از خاک سوریه بر اساس ارزیابی های کارشناسی گرفته شده است. وی گفت: این تصمیم با مقامات غربی مطرح نشده و هنوز هیچ واکنشی از سوی غرب به این موضوع نشان داده نشده است.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

944 نمایش

نظر دادن