تاریخ انتشار: دوشنبه, 24 اسفند 1394 ساعت 14:35

واکنش اردوغان به انفجار آنکارا

رئیس‌‌جمهور ترکیه در واکنش به انفجار مهیب یکشنبه شب در مرکز پایتخت این کشور، اعلام کرد ما با عزم راسخ به مبارزه با گروه‌های تروریستی ادامه خواهیم داد.

تسنیم نوشت:

به گزارش «النشره»، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در واکنش به انفجار یکشنبه شب در آنکارا که دست‌کم 34 کشته و بیش از 125 زخمی برجای گذاشته است، تأکید کرد، ما باید علیه تروریسم و تروریست‌ها و حامیان آنها متحد شویم.

اردوغان تصریح کرد، ترکیه به خاطر بی‌ثباتی در منطقه در معرض حملات تروریستی قرار گرفته است.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: سازمان‌های تروریستی و کسانی که از این سازمان‌ها به عنوان آلت دست خود استفاده می‌کنند، در مقابل مبارزه مؤثر نیروهای امنیتی ترکیه شکست‌های خود را با توسل به چنین روش‌های غیراخلاقی تلافی کرده و انسان‌های بیگناه را هدف می‌گیرند.

وی تأکید کرد «ما با عزم راسخ به مبارزه با گروه‌های تروریستی ادامه خواهیم داد.»

یکشنبه شب یک خودروی بمب‌گذاری شده در مرکز پایتخت ترکیه منفجر شد که طبق اعلام وزارت بهداشت، این انفجار تاکنون دست‌کم 34 کشته و بیش از 125 زخمی برجای گذاشته است.

گفته می‌شود این خودرو در یک ایستگاه اتوبوس منفجر شده است. این ایستگاه در نزدیکی پارک «گوون» در منطقه «کیزیلای» آنکارا قرار دارد و ایستگاه‌های مرکزی شهر در نزدیکی آن هستند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است اما دولت ترکیه طبق معمول شبه‌نظامیان کُرد را به دست داشتن در چنین حملاتی متهم می‌کند.

786 نمایش

نظر دادن