تاریخ انتشار: دوشنبه, 24 اسفند 1394 ساعت 13:46

دریاچه شیرابه کهریزک خشک شد

بالاخره انتظارها به سررسید و همزمان با نو شدن سال مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از خشک شدن دریاچه شیرابه شهر تهران خبر داد.

به گزارش جام جم آنلاین ، حسین جعفری با اعلام این خبر در نشست خبری صبح امروز سازمان مدیریت پسماند، از تمامی خبرنگاران دعوت کرد تا با بازدیدی حضوری شاهد خشک شدن دریاچه ای باشند که سال های سال بعنوان یکی از بزرگترین معضلات زیست محیطی، در کمربند جنوبی تهران جا خوش کرده بود. امروز اما جعفری از برگزاری جشن خشک شدن این دریاچه در بهار سال 95 خبر داد و گفت: ما مردم شهر تهران را هم در شوق ناشی از خشک شدن این دریاچه سهیم خواهیم کرد.

جعفری در ادامه با اشاره به فعالیت تصفیه خانه شیرابه با توان و دانش متخصصان داخلی گفت: این دریاچه در سنوات گذشته از حدود 40 سال قبل تا امروز وجود داشت و حالا با خشک شدن این شیرابه ها،‌از این پس نیز نگرانی ای برای تولید شیرابه های جدید وجود نخواهد داشت چراکه شیرابه های تولید شده در کارخانه آرادکوه به اندازه ای هستند که می توان آنها را تصفیه و کنترل کرد.

ساخت کارخانه بازیافت پسماند ساختمانی در تهران

جعفری در ادامه با اشاره به ساخت کارخانه بازیافت پسماند ساختمانی با ظرفیت 3300 تن در سال 95 گفت: با توجه به تولید 50 هزارتنی نخاله ساختمانی در سطح شهر تهران، نیاز به ساخت کارخانه بازیافت پسماند ساختمانی مدتها بود که در پایتخت احساس می شد، به همین منظور در سه ماهه نخست سال 95، ما شاهد کلنگ زنی اولین کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی خواهیم بود.

مشارکت 17 درصدی تهرانی ها در تفکیک زباله

به طور میانگین 17 درصد تهرانی ها در طرح تفکیک زباله از مبدا در سال 94 مشارکت کرده اند. مدیرعامل سازمان پسماند، با اعلام این موضوع گفت: با توجه به فرهنگ سازی های انجام شده در سال 94، ما موفق شدیم میزان مشارکت مردم در تفکیک زباله از مبدا به 17 درصد برسانیم، البته در برخی مناطق این میزان تا 20 درصد هم می رسد.

جعفری همچنین از با اشاره به اجرای طرح های پایلوت در سطح شهر تهران گفت: انتقال مخازن زباله سطح شهر تهران به داخل مجتمع های مسکونی، آموزشی و تجاری، یکی از دستورالعمل های شهرداری در سال آینده است. در این طرح مخازن خشک و تر به صورت جداگانه در اختیار مجتمع ها قرار می گیرد و به این ترتیب معضل زباله گردها تا حدود زیادی حل می شود.

مخازن زیرزمینی در انتظار زباله های پایتخت

انتقال مخازن زباله به زیر سطح زمین در معابر سطح شهر تهران، از دیگر اقدامات شهرداری برای سال آینده است که جعفری با اشاره به آن گفت: برای این طرح در حال حاضر 30 نقطه پایلوت در نظر گرفته شده است، به این ترتیب مخازن جدیدی برای این منظور طراحی شده که با مبلمان شهری هر منطقه مطابقت دارد. ماشین های تخلیه این مخازن هم با ماشین های قبلی تفاوت دارد.

راه اندازی کمپین سفیران سبز زمین

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در پایان این نشست خبری از راه اندازی کمپینی به نام سفیران سبز زمین خبر داد واز تمام شهروندان خواست عضو این کمپین شوند.

جعفری گفت: شهروندانی که عضو این کمپین می شوند تعهد اخلاقی می دهند که در طول سفر نوروزی شان زباله های خود را از ماشین به بیرون پرتاب و در طبیعت رها نکنند. ما از آنها می خواهیم حتما یک کیسه زباله همراه داشته باشند و زباله هایشان را در نزدیک ترین شهر به سطل زباله بیندازند و از این حرکت خود عکس بگیرند و در مسابقه ما شرکت کنند.

681 نمایش

نظر دادن