تاریخ انتشار: دوشنبه, 24 اسفند 1394 ساعت 12:03

انفجار در تاسیسات نفتی گابن

انفجار در تاسیسات نفتی در جنوب غربی گابن یک کشته و 6 زخمی بر جا گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این انفجار روز شنبه در یکی از تاسیسات نفتی تحت کنترل شرکت وابسته به سینوپک چین در کشور آفریقایی گابن رخ داد و باعث آتش سوزی گسترده شد.
بر اساس اعلام اتیان دیودون انگوبو وزیر نفت گابن، این تاسیسات محل ذخیره و مبداء صادرات نفت خام است و در شرق منطقه نفتی اوبانگ قرار دارد.
مطابق بیانیه روز یکشنبه وزیر نفت گابن، آتش نشانان تلاش می کنند که حریق ایجاد شده در مخزن نفتی را مهار کننده و مقام های مربوطه در حال بررسی عامل حادثه هستند. حدود 2 هزار بشکه نفت خام در این مکان نگهداری می شود.
خبرگزاری فرانسه افزود: روز یکشنبه جسد یک کارگر در این مکان پیدا شد و شش نفر دیگر نیز به خاطر سوختگی به بیمارستان منتقل شدند.
اوبانگ طی سال های اخیر شاهد مناقشه طولانی مدت میان دولت گابن و شرکت ادکس پترولیوم وابسته به سینوپک چین بوده است که به دلیل پرداخت نکردن مالیات، عوارض گمرک و متعهد نبودن به اصول زیست محیطی در دسامبر 2012 از فعالیت بازماند.
شرکت نفت گابن برای مدتی تنها شرکت مجاز به فعالیت در این منطقه نفت خیز بود تا آن که ادکس پترولیوم در سال 2014 موفق شد بار دیگر مجوز فعالیت های نفتی را دریافت کند.
جمهوری گابن در ساحل غربی منطقه آفریقای مرکزی با تولید حدود 230 هزار بشکه در روز تقریبا 60 درصد درآمدهای خود را تامین می کند.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

425 نمایش

نظر دادن