تاریخ انتشار: شنبه, 22 اسفند 1394 ساعت 14:25

عارف: الگوی 92 در 96 دنبال شود

منتخب اول مردم تهران برای مجلس دهم شورای اسلامی گفت: در دور دوم انتخابات در بد بینانه‌ترین شرایط ما باید 40 کرسی دیگر به دست آوریم.

خبرگزاری ایسنا: منتخب اول مردم تهران برای مجلس دهم شورای اسلامی گفت: در دور دوم انتخابات در بد بینانه‌ترین شرایط ما باید 40 کرسی دیگر به دست آوریم.

محمدرضا عارف صبح روز شنبه در نشست هم‌اندیشی برگزیدگان مرحله اول و نامزدهای مرحله دوم ائتلاف امید در انتخابات مجلس دهم که در محل کتابخانه‌ ملی برگزار شد، افزود: در ایام باقی مانده تا برگزاری دور دوم انتخابات نباید هیچ حرف، تحلیل یا نقطه‌نظری که به انسجام لیست امید آسیب وارد کند، بیان شود. هر اقدامی که عملکرد ما در دور دوم را تحت شعاع قرار دهد باید کنار گذاشته شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ 14 ماه دیگر دو انتخاب مهم وجود داریم و باید همان الگوی 92 در انتخابات 96 دنبال شود. ما به حرکت جبهه‌ای عقلانی، اخلاقی نیازمندیم و از هم‌اکنون نباید هیچ حزب یا تشکلی پیروزی را مختص خود بداند. ما اگر روند طی شده تاکنون را ادامه دهیم در انتخابات شوراها هم پیروزیم؛ بنابراین آسیب شناسی و تحلیل‌ها باید پس از دور دوم انتخابات بیان شود.

وی درادامه با اشاره به این‌که «باید سریعا فراکسیون امید در مجلس دهم تشکیل شود» افزود: کارگروه تعامل با منتخبین در شورای عالی سیاستگذاری تشکیل شده تا ما بتوانیم قبل از 7 خرداد اقداماتی که برای انسجام‌بخشی به فراکسیون امید نیاز است، انجام شود.

رئیس بنیاد امید ایرانیان افزود: ما اگر با همین انسجام و روحیه عمل کنیم در دور دوم انتخابات پیروزیم؛ البته تجربه نشان می‌دهد در دور دوم مردم کمتر به صحنه می‌آیند و باید با انسجام راه 7 اسفند را دنبال کنیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به این‌که «تدوین برنامه ششم توسعه اولین برنامه مجلس دهم خواهد بود» خطاب به منتخبین مجلس دهم گفت: شما وقت خود را در اردیبهشت آزاد بگذارید تا بتوانیم مقدمات برنامه ششم را تهیه کنیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این‌که «اولویت دادن به منافع ملی و افزایش مشارکت مردمی از راهبردهای شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات بود» گفت: ما به اهداف خود دست پیدا کردیم و متوسط مشارکت مردم در تهران و سراسر کشور در این انتخابات افزایش یافت. احزاب اصلاح‌طلب هم حضور جدی در انتخابات داشتند و ما یک صدای واحد را در شورای سیاستگذاری شنیدیم. ما از ابتدا دنبال یک لیست بودیم و با وجود برخی اظهار نظرها توانستیم در نهایت یک لیست ارائه کنیم. یکپارچگی و انسجام اصلاح‌طلبان و حامیان دولت رمز پیروزی ما بود ما از این انسجام مراقبت زیادی کردیم؛ زیرا دستاوردهای آن را در سال 92 دیدیم ما دنبال سهم‌خواهی نبودیم.

وی تاکید کرد:‌ دور دوم انتخابات بسیار مهم است و اهمیت آن از دور اول بیشتر است. ما اگر بخواهیم پیروزی خود را کامل کرده و برنامه‌های خود را در مجلس عملی کنیم باید اکثریت قابل اطمینانی در مجلس بدست آوریم. بدست آوردن این اکثریت منوط به عملکرد ما در دور دوم است.

عارف در پایان افزود: ما شعار امید ، آرامش، رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، حل مشکلات اقتصادی، مقابله با فقر، فساد و تبعیض داده‌ایم و باید آن‌ها را عملی کنیم و برای عملی کردن این شعارها به اکثریت مجلس نیازمندیم.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

479 نمایش

نظر دادن