تاریخ انتشار: شنبه, 22 اسفند 1394 ساعت 11:35

شاخص از مقاومت 78 هزار واحدی عبور کرد

معاملات بورس تهران در نخستین روز معاملاتی هفته جاری در یک ساعت اول بازار با رشد بیش از 800 واحدی شاخص کل و عبور این نماگر بازار از مقاومت کانال 78 هزار واحدی بازار دنبال شد.

به گزارش اقتصادنیوز، معاملات بورس تهران در نخستین روز معاملاتی هفته جاری در یک ساعت اول بازار با رشد بیش از 800 واحدی شاخص کل و عبور این نماگر بازار از مقاومت کانال 78 هزار واحدی بازار دنبال شد.گروه‌های خودرو، بانک، فلزات اساسی و کانه‌های فلزی از جمله گروه‌های مثبت امروز بازار سهام هستند که حجم و ارزش بالایی از معاملات را تجربه می‌کنند.

بهبود قیمت‌های جهانی نفت، فلزات اساسی، فولاد و سنگ‌آهن مهمترین عامل در جهت روند رو به رشد گروه‌هایی که به طور مستقیم از بازارهای جهانی تاثیر می‌پذیرند عنوان می‌شود، ضمن اینکه کاهش فشار فروش حقوقی‌ها در روزهای پایانی سال جاری و نیز فروکش کردن فشار تسویه خریدهای اعتباری کارگزاری‌ها نیز از دیگر عوامل اثرگذار بر بهبود قیمت‌ها و افزایش حجم معاملات و تقاضا در کلیت بازار به شمار می‌روند.

تا زمان تنظیم این گزارش نماد پارس خودرو به عنوان پرمعامله‌ترین سهم بازار شناخته می‌شود. گفته می‌شود کارلوس تاوارس مدیر عامل شرکت رنو در سایت رسمی این شرکت اعلام کرده، مذاکرات شرکت رنو جهت خرید پارس خودرو در حال انجام است و در حال حاضر به نتایج مثبتی رسیدیم.

گروه بانکی با نمادهای بانک ملت و بانک صادرات، گروه خودرو با نمادهایی مانند پارس خودرو، سایپا دیزل و گروه فلزات اساسی با نماد فولاد مبارکه اصفهان در یک ساعت اول معاملات علاوه بر اینکه جزو نمادهای پربازدید هستند، با رشد قیمتی روبه‌رو شده و در برخی نمادها صف خرید را تجربه می‌کنند.

تا زمان تنظیم این گزارش نماد معاملاتي شركت گروه صنعتي بوتان با توجه به اعلام پيش بيني درآمد هر سهم سال مالي 95، نماد معاملاتي شركت معادن بافق، گسترش سرمايه گذاري ايران خودرو، سيمان خزر و پالایش نفت بندرعباس با توجه به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم متوقف شده‌اند.

همچنین در پايان معاملات امروز نماد معاملاتي شركتهاي سرمايه گذاري غدير،ليزينگ خودروغدير جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه به منظور تصويب صورتهاي مالي، شركت مهندسي نصير ماشين جهت برگزاري مجمع عمومي فوق العاده به منظور تصميم گيري در خصوص افزايش سرمايه،شركت بيمه ملت جهت برگزاري مجمع عمومي فوق العاده به منظور تصميم گيري در خصوص افزايش سرمايه – اصلاح اساسنامه، شركت شيشه و گازجهت برگزاري مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده، حق تقدم شركت قند نقش جهان با توجه به پايان مهلت پذيره‌نويسي و حق تقدم شركت شيشه و گاز با توجه به توقف نماد اصلي، متوقف خواهند شد.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

603 نمایش

نظر دادن