تاریخ انتشار: دوشنبه, 24 اسفند 1394 ساعت 12:22

هشدار دادستان تهران درمورد چهارشنبه سوری

دادستان تهران: با بر هم زنندگان نظم برخورد می کنیم و اجازه تفریحات ناسالم را نمی دهیم.
با بر هم زنندگان نظم برخورد می کنیمجعفری دولت آبادی درباره اقدامات دادستانی در خصوص حوادث آخر سال افزود: طبق روال همه سال های گذشته با پلیس هماهنگی بسیار خوبی شده است، امیدواریم خانواده ها واقعا نظارت کنند تا شیرینی این ایام را با حوادث ناگوار تلخ نکنند.
 
وی گفت: هر ساله در پایان سال ما شاهد حوادث ناگواری هستیم ، هفته پیش هم در اسلامشهر حادثه ناگواری رخ داد، از همه خانواده ها تقاضا دارم نظارت کنند و اجازه ندهند تفریحات نامناسب منجر به حادثه ، صدمه و آسیب به اموال مردم و خودشان شود.
 
جعفری دولت آبادی افزود: پلیس همکاری خوبی بسیار خوبی کرده و کشفیات خوبی شده است ضمن اینکه فردا شب تا آخر وقت در تمام دادسراهای تهران کشیک برقرار است و پلیس نیز در سطح شهر حضور خوبی خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: امیدواریم با اقدامات پلیس و دادستانی اتفاقی رخ ندهد و مطمئنا هر کسی فردا در سطح شهر اخلال نظم کند و حرکت غیر متعارف انجام دهد توسط پلیس دستگیر خواهد شد و دستگیری جوانان در اواخر سال برای خانواده ها زیبنده نیست و موجب تلخی خواهد شد.
 
دادستان تهران در ادامه به اقدامات دادسرا در سال 94 اشاره کرد و گفت: امسال روی سه مسئله مهم متمرکز شدیم یکی مسئله سرقت هاست که با پلیس همکاری خوبی شد و دستور دادیم همه محکومانی که در پرونده های سرقت محکوم شده بودند ، شناسایی و احکامشان اجرا شود .
 
وی افزود: همچنین درباره پرونده های اقتصادی کارهای بسیار سنگینی شد؛پرونده بابک زنجانی به سرانجام رسید، پرونده مسائل ارزی برادران روزچنگ و پرونده بانک صادرات منتج به نتیجه می شود که در واقع امسال پرونده های بسیار بزرگ اقتصادی به نتیجه رسید.
جعفری دولت آبادی گفت: همچنین امسال دادسرای پولی و بانکی نیز افتتاح شد تا بتواند به مسائل پولی و ارزی به صورت تخصصی رسیدگی کند .
دادستان تهران افزود: موضوع دیگری که امسال روی آن تمرکز کردیم این بود که از دستگاه های اجرایی در انجام وظایف و تعهداتشان مطالبه بیشتری کردیم و در واقع جلسات متعددی با مسئولان اجرایی در حوزه جرایم و آسیب ها تشکیل دادیم که امیدواریم نتایج آن برای سال بعد بهتر پدیدار شود . 
 
وی افزود : این سیاست که توأم با اقدامات پیشگیرانه بود ، باعث شد وضعیت ما نسبت به سال 93  بهبود یابد که امیدواریم این سیاست در سال 95 نیز با اولویت بیشتری اجرایی شود تا کاهش آسیب ها را شاهد باشیم تا در حوزه سرقت هم وارده ما کم شود .
 
دادستان تهران ادامه داد : همانطور که پلیس گزارش داده بود ، امسال 12 درصد در حوزه اقتصادی و بانکی شامل تشدید نظارت ها و کاهش پرونده‌های وارده به دادسرا کاهش داشتیم. 
 
جعفری دولت آبادی درباره اولویت برنامه های سال آینده نیز گفت: اولویت ما در سال جدید نیز ادامه تعامل و جلسه با دستگاه های اجرایی برای رفع آسیب ها و کاهش پرونده های وارده است ،همچنین رسیدگی به پرونده های مسن در دادسراست . 
 
دادستان تهران ادامه داد: پرونده هایی وجود دارد که بیشتر از مدت معقول در دادسرا باقی مانده است امیدواریم در سال 95 این کار را بیشتر انجام دهیم در کنارش اطاله دادرسی که یک بیماری مزمن است بتواند کاهش یابد. 
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

730 نمایش

نظر دادن