تاریخ انتشار: دوشنبه, 24 اسفند 1394 ساعت 10:30

واکنش جواد لاریجانی به حکم ضدایرانی دادگاه نیویورک

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، حکم ضدایرانی دادگاهی در نیویورک را بسیار بی‌اساس و صرفاً حکمی سیاسی دانست که آبروی نظام قضایی آمریکا را برده است.

محمدجواد لاریجانی گفت: این اقدام جزو ترفندهای ویژه‌ای است که می‌خواهند به فضای ضدایرانی دامن بزنند.

به گزارش ایسنا، لاریجانی افزود: معتقدیم آمریکا و دولی از اروپا مانند انگلیس و فرانسه سیاست ضدایرانی‌شان هیچ تغییری نکرده است و چه بسا با توافقات هسته‌ای احساس کردند که به علت فشارها بر ما، موضع‌مان شل شده است و ترغیب شدند که فشارها را افزایش دهند، پیش‌بینی من این نیست که فشارها کم خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر بنا باشد کسی را بابت حادثه 11 سپتامبر محاکمه کنند باید یاران متحد آمریکا در منطقه محاکمه شوند که القاعده را ایجاد و پولش را تامین کردند، بن لادن آنجا رفت و آمد می‌کرد و اکنون نیز تشکیلات دارد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه تصریح کرد: باید بررسی شود که از میان اعضای دستگیر شده القاعده آیا حتی یک ایرانی نیز وجود دارد؟ آنان کجایی هستند؟ بودجه القاعده از کجا تامین می شد؟ سازمان سیا چه نقشی در ایجاد این گروه تروریستی داشت؟

لاریجانی گفت: زمانی که شوروی سابق افغانستان را اشغال کرد سازمان سیا القاعده را بوجود آورد و بعد نیز آن را اداره کرد. القاعده، داعش و دیگر گروه‌های تروریستی محصولات راهبرد کاملاً طراحی شده آمریکایی - صهیونیستی هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،‌ وی تصریح کرد: سران آمریکا دزدند و چون با انقلاب اسلامی راه دزدی آنها را بستیم اکنون در صدد تاراج اموال ما برآمده‌اند، همچنان که ده‌ها میلیارد دلار پول ما را به بهانه فعالیت های صلح آمیز هسته‌ای بلوکه کردند و سودش را بردند.

لاریجانی تاکید کرد: دزدی به خانه ما زده و می‌خواهد اموال ما را ببرد اما آنان باید بدانند ملت ما نه برای 10 میلیارد و نه برای هزار میلیارد دلار هم کوتاه نمی آید ما حق‌مان را می گیریم و محکم جلوی آمریکا می‌ایستیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه هشدار داد: اگر تصور می‌شود که مذاکرات هسته‌ای روزنه‌ای برای نرمش و کرنش در مقابل آمریکا و صهیونیست‌ها ایجاد کرده است اشتباه بزرگی می‌کنند.

دادگاهی در نیویورک اخیراً جمهوری اسلامی ایران را به پرداخت بیش از 10 میلیارد دلار غرامت به خانواده قربانیان حادثه 11 سپتامبر محکوم کرد.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

571 نمایش

نظر دادن